שיר של יום חולין – ועכשיו כולל עדכון עם סיכום המשאל

שיר לאמצע השבוע. המקור של אילנית ושלוש גרסאות כיסוי. אתם מוזמנים/ות להצביע לגרסא/ות האהובה/ות עליכם/ן. את דעתי אביע אחר כך.

 

 

 

 

 

עדכון 13.12.2008

 

ובכן, הדברים לא תמיד מתרחשים כמתוכנן. עיכוב טכני שלא תלוי בי גרם לכך שנסיעה מחוץ לעיר בה לא הייתי ליד המחשב התארכה מעבר לצפוי. לכן לא יכולתי לפרסם את סיכום המשאל וההתייחסות שלי ביום שלישי כמובטח. ביום רביעי כבר קרס אתר רשימות למספר ימים, ועל כך בודאי כבר קראתם.

עכשיו הוא אט אט חוזר, ונקווה לטוב.

ולגוף העניין.

תחילה – ההצבעה שלי. כמו כמה מהמשתתפים במשאל אני מחלק את קולי בין אילנית ובין מאור כהן. אילנית – שמאז ומתמיד אהבתי – עם הנוכחות הגדולה מהחיים שלה, פשוט נפלאה, והשיר הזה בראש ובראשונה שלה. אני אוהב את הנוכחות שלה, את השירה שלה, את איך שהיא מופיעה, עומדת, נראית. מאוד סבנטיז במלוא הדרו ודיוואיותו.

לגבי מאור כהן – אני חושב שהוא לקח לגמרי ברצינות את זה שזה שיר שמדבר על אהבה שתאמר בשקט, על שורשים שמתארכים לאט. והוא שר לאט, בשקט. הוא מביא משהו אחר לביצוע. שירה מאוד יפה בעיני. דווקא את הקליפ אני לא כל כך אוהב. אבל מאוד אהבתי שלא נגע במלים ולא התאים ולא שינה את הפנייה המגדרית.

יש לי הרבה סימפטיה לשרית חדד, אבל אני לא חושב שהביצוע מוסיף הרבה, ואין בו את השקט והלאט. הם עוד יותר חסרים אצל ארזי/פרץ. גם אליהם ולרעיון היפה של שיתוף ביניהם יש לי סימפטיה, אבל לא לביצוע. והפיצול של הטקסט לדואט פשוט לא נסלח.

וכן, זה המקום אכן לתת את הקרדיט לרחל שפירא ויאיר רוזנבלום שרק הודות לשיתוף הפעולה שלהם השיר הזה הוא כזה קלאסיקה שמעניין להקשיב לכל הביצועים שלו.

תודה על ההפנייה לביצוע של מאור פיניה וזהבית פסי מכוכב נולד, שלא הכרתי, אבל מצאתי אותו כאן אם כי לא בגרסה מתוך כוכב נולד

http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=1396360

[עדכון זה קליפ שעושה להם קצת יותר צדק http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=1094967]

 

בוא נגיד שזה לא ערער על בחירתי הקודמת. אני מבין שהודות לזה  השיר זכה לפופולריות בשירה בציבור וגם בריקודי עם? ניחא.

ולסיכום תוצאות ההצבעה:

לכל אחד ניתן כל אחד. היו משתתפים, ואני ביניהם, שפיצלו את קולם לשניים, ולכן חישבתי כאילו כל אחד מהם נתן חצי קול לביצוע שהצביע בעדו. (כך גם עשיתי עם ההצבעה של מיכל שכנראה שינתה את דעתה, ובכל מקרה הצביעה פעמיים, כל פעם לביצוע  אחר). את אלו ששאלו "למה לבחור" וציינו את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהביצועים מבלי לתת עדיפות לאחד או שניים, נאלצתי לא לשקלל.

 

התוצאות לאחר מרוץ צמוד הן… מרוץ צמוד!  ממש כמו באירווזיון בימיו הטובים:)

 

7 קולות לאילנית, 7 קולות למאור כהן. הביצוע המקורי וגרסת הכיסוי החדשה ביותר הועדפו באופן שווה על ידי המצביעים, ולדעתי בצדק.

שרית חדד הסתפקה בקול אחד.

תודה למשתתפים.

את הפוסט שתכננתי לעלות ביום זכויות האדם הבינלאומי, 10.12, ולא הצלחתי עקב קריסת האתר, אעלה בימים הקרובים.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  •   ביום דצמבר 4, 2008 בשעה 1:16 pm

    בגלל הקליפ המוקפד והיפיפה ובגלל האיכויות של מאור כהן עצמו שבנשימה אחת לוקח אופטימיות של יום חולין עם המורבידיות של בודלייר על קו רציף.

  •   ביום דצמבר 4, 2008 בשעה 1:19 pm

    אין תחליף, אבל אז הגיע מאור כהן וגילה שלא צריך להחליף, אפשר להוסיף ובאמת לקחת את השיר למקום אחר לגמרי. מעולה.

  •   ביום דצמבר 4, 2008 בשעה 1:25 pm

    עם כל הכבוד למאור כהן – אין כמו המקור

  •   ביום דצמבר 4, 2008 בשעה 1:42 pm

    חתיכת משימה היפלת פה. להלן תוצאות ההצבעה הפנימית שלי.

    ברור ששרית חדד לוקחת בקלות, בהליכה אגבית, מבחינה ווקאלית. בביצוע הזה היא גם לא צועקת, כמו ברוב השירים שלה, והיופי הטבעי של הקול שלה מזדהר ממש. מצד שני, הליווי שלה והעיבוד מעצבנים, מוסיקת חתונות.

    אילנית כזמרת אף פעם לא עשתה לי את זה. אתה שומע אותה שרה ואתה חושב: זה לא שיר, זה נאום. אין שם שום דבר אישי. מצד שני (העלילה מתעבה!) אני מאד אוהב את העיבוד התזמורתי.

    מאור כהן – אשף הגניבות הקטנות. ההגשה אריק-איינשטיינית, כרגיל אצלו. הקליפ גנוב לגמרי מפיטר גבריאל. וחליק, לא נמאס כבר מהקליפים האלה שמסתובבות בהם נערות יפות ושתוקות, מזוגגות מבט, מין אביזר קישוטי כזה להגיגי הזמר הגבר?

    שורה תחתונה: המנצח הוא ביצוע כלאיים – שרית חדד עם הליווי של התזמורתי של אילנית.

  •   ביום דצמבר 4, 2008 בשעה 1:52 pm

    הס מלהזכיר.

  •   ביום דצמבר 4, 2008 בשעה 3:53 pm

    אני חושבת שהביצוע של מאור כהן הוא הביצוע היחיד שבאמת באמת יוצא מתוך, ומעביר נכונה את הניגון של פשר המילים.
    הוא היחיד שבאמת מתיחס ואולי גם מבין את הפרטים הקטנים שמלוּקטים שם, במילים המופלאות הללו.
    וזה מבלי להתיחס לקליפ בכלל.
    המקצב בביצוע של אילנית, שנהגתי לאהוב מאוד בעבר, ועדיין שמורה לו פינה אצלי, מהיר מידי. יש לו את החן שלו, אך ללא תאום מלא עם המשמעות בכל רגע ורגע בשיר.

    תודה (!) על הפוסט הזה

  •   ביום דצמבר 4, 2008 בשעה 4:05 pm

    אני הכי אוהבת את הביצוע של מאור כהן.
    כשהוא שר השיר הופך אנושי, חם, נוגע, אמיתי.

  •   ביום דצמבר 4, 2008 בשעה 4:45 pm

    אני חושב שהיופי האמיתי של הקאבר של מאור כהן זה שהוא עושה את מה שקאבר אמור לעשות – הוא לא מתחרה בביצוע המקורי, הוא יוצר משהו אחר, שמתבסס על המקור אבל משנה אותו בצורה מהותית.
    בגלל זה אני יכול להגיד בלב שקט – זה מצויין וזה מצויין.

    שרית חדד, לעומת זאת, לא מצליחה לעשות את זה – היא נותנת ביצוע שאין בו משהו שונה מהותית. אפשר להתווכח על האיכויות הקוליות של שתיהן, אבל זה לא העניין.

  •   ביום דצמבר 4, 2008 בשעה 5:43 pm

    ואין לי הרבה מה להוסיף לאלו שמעלי

  •   ביום דצמבר 4, 2008 בשעה 7:27 pm

    Maor Cohen! But I know this version very well – so I was biased.

  •   ביום דצמבר 4, 2008 בשעה 8:15 pm

    מלכה עם כתר

  •   ביום דצמבר 4, 2008 בשעה 11:34 pm

    גם אני..
    כמו איתמר אני רק עם אילנית. ובניגוד לעידן אני דוקא מאמין לה.

  •   ביום דצמבר 5, 2008 בשעה 12:57 am

    תודה למגיבים עד כה, ההצבעה שלי ושקלול המשאל יתפרסמו כאן בתגובות ביום שלישי – אנא חזרו אז…

  •   ביום דצמבר 5, 2008 בשעה 6:53 am

    הדואט של מאור פיניה וזהבית הטבחית מכוכב נולד 5, היה ביצוע למופת ולמרות (ואולי בגלל) הבוסריות של שניהם הקסים ברמות על והתעלה על המקור.

    חוץ מזה, אילנית לוקחת בהליכה את מאור בהליכה בכל יום ובכל מזג אוויר.

  •   ביום דצמבר 5, 2008 בשעה 8:57 am

    אילנית. ברור שאילנית. וכן כן, זו אני שלמעלה כתבה שמאור כהן וכל זה… מה לעשות 🙂

  •   ביום דצמבר 5, 2008 בשעה 10:51 am

    הקליפ של מאור כהן נדיר באיכותו בהשוואה לקליפים ישראליים, וללא ספק זה חלק מהקסם של הביצוע. לא ברור לי שהביצוע היה כובש כ"כ לולא הויזואליה המדהימה והמושקעת.
    ווקאלית, שרית חדד היא הטובה ביותר מבין שלושת הקאברים, ליגות מעל השאר.
    אבל, נדמה לי שאם הייתי אי שם בצד השני של העולם, הביצוע של אילנית הוא זה שהיה גורם לי להתגעגע הביתה נואשות.

  •   ביום דצמבר 5, 2008 בשעה 11:13 am

    לא הכרתי אף אחד מהביצועים עד כה, פרט לאילנית, כך שאני מרגיש לא משוחד.

    אילנית גורמת לי להתגעגע. לשרית חדד יש קול יותר טוב. מה לעשות. היא לא שינתה יותר מדי את העיבוד או ההגשה, וזה פשוט גרסה משופצת ויפה.

    מאור כהן – גם העיבוד וגם השירה חוטאים בחוסר מוזיקליות. הוא לקח לחן יפיפה והפך אותו למשעמם ורזה. למשל, אחרי "אולי אתה דומה לי" באים שלושה צלילים מלודרמטיים "טם ט-טם ט-טם" שהם קלישאה מוזיקלית.

  •   ביום דצמבר 5, 2008 בשעה 11:51 am

    ברור שמאור כהן.

  •   ביום דצמבר 5, 2008 בשעה 1:10 pm

    כולם טובים בעיניי… 🙂

  •   ביום דצמבר 5, 2008 בשעה 11:10 pm

    אני הכי אוהב את הביצוע של אילנית. יש בו משהו פשוט ונקי שמאוד מתאים לי לשיר הזה, ה"חשוף כמעט". אני גם אוהב את הביצוע של מאור כהן, למרות ה
    daaga
    אבל הוא נהנה מידי בשביל השיר הזה.

  •   ביום דצמבר 7, 2008 בשעה 9:10 am

    כי בתחרות בין מאור לאילנית, לכל אחד יש חסרונות ויתרונות כל כך ברורים. בסוף להצדיע באמת אפשר רק לרחל שפירא ויאיר רוזנבלום שמשחקים (ולא בפעם היחידה לדעתי) על הגבול בין שירה לפיזמונאות.

  •   ביום דצמבר 14, 2008 בשעה 1:05 am

    עדכון 13.12.2008

    ובכן, הדברים לא תמיד מתרחשים כמתוכנן. עיכוב טכני שלא תלוי בי גרם לכך שנסיעה מחוץ לעיר בה לא הייתי ליד המחשב התארכה מעבר לצפוי. לכן לא יכולתי לפרסם את סיכום המשאל וההתייחסות שלי ביום שלישי כמובטח. ביום רביעי כבר קרס אתר רשימות למספר ימים, ועל כך בודאי כבר קראתם.
    עכשיו הוא אט אט חוזר, ונקווה לטוב.
    ולגוף העניין.

    תחילה – ההצבעה שלי. כמו כמה מהמשתתפים במשאל אני מחלק את קולי בין אילנית ובין מאור כהן. אילנית – שמאז ומתמיד אהבתי – עם הנוכחות הגדולה מהחיים שלה, פשוט נפלאה, והשיר הזה בראש ובראשונה שלה. אני אוהב את הנוכחות שלה, את השירה שלה, את איך שהיא מופיעה, עומדת, נראית. מאוד סבנטיז במלוא הדרו ודיוואיותו.

    לגבי מאור כהן – אני חושב שהוא לקח לגמרי
    ברצינות את זה שזה שיר שמדבר על אהבה שתאמר בשקט, על שושרים שמתארכים לאט. והוא שר לאט, בשקט. הוא מביא משהו אחר לביצוע. שירה מאוד יפה בעיני. דווקא את הקליפ אני לא מאוד אוהב. אבל מאוד אהבתי שלא נגע במלים ולא התאים ולא שינה את הפנייה המגדרית..

    יש לי הרבה סימפטיה לשרית חדד, אבל אני לא חושב שהביצוע מוסיף הרבה, ואין בו את השקט והלאט שהשיר דורש. הם עוד יותר חסרים אצל ארזי/פרץ. גם אליהם ולרעיון היפה של שיתוף ביניהם יש לי סימפטיה, אבל לא לביצוע. והפיצול של הטקסט לדואט פשוט לא נסלח.

    וכן, זה המקום אכן לתת את הקרדיט לרחל שפירא ויאיר רוזנבלום שרק הודות לשיתוף הפעולה שלהם השיר הזה הוא כזה קלאסיקה שמעניין להקשיב לכל הביצועים שלו.

    תודה על ההפנייה לביצוע של מאור פיניה וזהבית פסי מכוכב נולד, שלא הכרתי, אבל מצאתי אותו כאן אם כי לא בגרסה מתוך כוכב נולד
    http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=1396360

    בוא נגיד שזה לא ערער על בחירתי הקודמת. אני מבין שהודות לזה השיר זכה לפופולריות בשירה בציבור וגם בריקודי עם? ניחא.

    ולסיכום תוצאות ההצבעה:

    לכל אחד ואחת מהמשתתפים/ות ניתן כל אחד. היו משתתפים, ואני ביניהם, שפיצלו את קולם לשניים, ולכן חישבתי כאילו כל אחד מהם נתן חצי קול לביצוע שהצביע בעדו. (כך גם עשיתי עם ההצבעה של מיכל שכנראה שינתה את דעתה, ובכל מקרה הצביעה פעמיים, כל פעם לביצוע אחר). את אלו ששאלו "למה לבחור" וציינו את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהביצועים מבלי לתת עדיפות לאחד או שניים, נאלצתי לא לשקלל.

    התוצאות לאחר מרוץ צמוד הן… מרוץ צמוד!

    7 קולות לאילנית, 7 קולות למאור כהן.
    שרית חדד הסתפקה בקול אחד.
    תודה למשתתפים.
    את הפוסט שתכננתי לעלות ביום זכויות האדם הבינלאומי, 10.12, ולא הצלחתי עקב קריסת האתר, אעלה בימים הקרובים.

  •   ביום דצמבר 14, 2008 בשעה 2:58 pm

    אינני מבין מי המציא את הביטוי גירסת כיסוי (כסת"ח). זהו תרגום מאנגלית אבל ביטוי לא מוצלח. גירסה מחודשת נשמע לי יפה יותר.

  •   ביום דצמבר 14, 2008 בשעה 3:59 pm

    דני תודה, אבל כשראיתי את שמך במגיבים חשבתי שנשמע גם את דעתך לגוף העניין? (למרות שאני יכול לנחש?)

  •   ביום דצמבר 14, 2008 בשעה 10:27 pm

    תראה, אני יודע שזה לא המקום ואולי אפילו לא הזמן

    אבל יש לי שאלה שכבר הרבה זמן מציקה לי.

    איך יכול להיות שעם המטען המוזיקלי הכל כך רחב שיש לך אתה מתעלם באופן כל כך מופגן מבוב דילן! שום התייחסות, אף ציטוט, אפילו הפניה אגבית אחת…? פוסט שלם על אילנית לוי והתעלמות מוחלטת מאחד מגדולי המשוררים של המאה ה20. האם הדבר מכוון? האם נובע מבורות? אגב הוא מופיע בלונדון ב 25.4 (יום לפני מרתון לונדון)

    ובנימה יותר רצינית,

    אשמח לשמוע דעתך על אותו אירוע שהתרחש בקליניקות בפקולטה למשפטים באונ ת"א.

  •   ביום דצמבר 14, 2008 בשעה 11:34 pm

    ראשית כל, לא אילנית לוי שהיא מישהי אחרת לגמרי, אלא אילנית שהיא חנה צח.
    שנית, לא הקדשתי לה פוסט שלם – למרות שהיא ראויה – אלא לשיר של יום חולין שהיא אכן היתה המבצעת המקורית שלו.
    שלישית – יש לי הערכה רבה לבוב דילן, שאין ספק שהוא דמות חשובה במוזיקה של המאה העשרים, ואולי, כפי שאתה אומר, גם בשירה שלה. אבל (א) יש הרבה מוזיקאים חשובים שלא הוזכרו כאן (ב) יש מוזיקאים שאני מכיר – אם כי אולי לא מספיק, ומעריך, אבל לכל אחד ואחת יש מוזיקאים או ז'אנרים מוזיקלים שהם בייחוד התחברו והטביעו עליהם חותם. אני מודה שבוב דילן ואולי גם הסגנןן שלו – עם כל הכבוד הרב שיש לי – אף פעם לא היו במקום הזה עבורי. אולי כי לא הקשבתי לו ברגע הנכון או כי ?? תגיד לי ולווט אנדרגראונד, תגיד לי הקיור, תגיד לי הסמיתס/מוריסי, תגיד לי סוניק יות', תגיד לי גם ניל יאנג וגם ניק קייב וגם הפט שופ בויז, ואפילו קייט בוש, וניקו, מי בלאדי וולנטין, פיקסיס, נירבנה ומאדהאני, ועוד.. ותגיע לאמנים שהם חלק מהקאנון הפרטי שלי. ועוד לא הזכרתי אמנים ישראלים רלבנטים. למה? שאלות מורכבות אני מניח של עיתוי, טעם ואפילו מקריות? מוזיקת אינדי על הז'אנרים השונים שלה, גם רוק גיטרות אינדי וגם נויז בגלגולים שונים שלו קיבלו כולם מקום גבוה על המדף – או שמא כיום האייפוד – שלי. ברור לי גם שבוב דילן הוא חלק חשוב במסורת מוזיקלית שחלק מהאמנים שאני מאוד אוהב הושפעו ממנה. וכאמור יש לי הערכה רבה לאיש ולמוזיקה שלו. אבל מודה שהוא לא בקאנון שלי, וגם להופעה לא אלך. אבל רשמתי לפני להקשיב לו יותר…

    ולגבי הקליניקות, בשלב זה אומר שעמדתי היא כעמדת הפקולטה למשפטים לה אני שייך כפי שפורסמה כאן.
    לא הייתי בישיבת מועצת הפקולטה שקיבלה את ההחלטה פה אחד אך לו הייתי נוכח הייתי תומך בה.

    http://www.law.tau.ac.il/Heb/_Uploads/dbsAttachedFiles/FacultyCouncilDecision-reClinicsDec2008.pdf

    מאחר והעמדה התייחסה לעמדת הדיקאן וגיבתה אותה הנה עמדת הדיקאן

    http://www.law.tau.ac.il/Heb/_Uploads/dbsAttachedFiles/FacultyCouncil-DeansComments-reClinicsDec2008.pdf

    תסלח לי אם לא אמצא לנכון להוסיף כרגע מעבר לזה, הדברים כבר נאמרו בעמדות הנ"ל ולמרבה השמחה נשיא האוניברסיטה קיבל לבסוף את עמדה זו בעיקרה.

    יתכן שאתייחס לכך בהמשך בפוסט אחר שיגע בנושא יום זכויות האדם שחל בשבוע שעבר.

  •   ביום דצמבר 14, 2008 בשעה 11:41 pm

    עד כה, לבי נשבר בכל האזנה לביצוע של מאור. ביני לביני הרהרתי, כמה רגיש הוא ודאי לנימי נפש אישה. אבל לצערי העמוק התפתיתי לצפות בקליפ אשר בלינק שצירפת, שניפץ את כל אשליותיי לגבי רגישות והבנה. במילה אחת, אכזבה.

  •   ביום דצמבר 15, 2008 בשעה 12:16 am

    גם אני כפי שציינתי לא אוהב את הקליפ, אבל תחשבי על זה שלא מאור ביים אותו …

  •   ביום דצמבר 21, 2008 בשעה 8:20 pm

    לאי הבודד מותר לקחת רק דיסק אחד
    ציפינו שתבחר ותנמק.

    גם וגם
    ?
    אופציות כאלה יש רק במגדל השן

    עדין לא מאוחר להרים את הכפפה

  •   ביום דצמבר 22, 2008 בשעה 2:55 pm

    לא, דווקא הרעיון של אי בודד שאפשר לקחת בו רק דיסק אחד הוא ממגדל השן. בחיים אפשר להקשיב לכמה ביצועים… ונימקתי.

  •   ביום דצמבר 27, 2008 בשעה 5:04 pm

    בחיים אפשר להכניס שני פתקים למעטפה אחת בבחירות
    ?
    להאזין בכיף אפשר גם לששת הביצועים השונים
    לבחור , פירושו לבחור..
    גם אני בוחר בשניים שבחרת אך אם צריך להחליט אזי אילנית
    מכל מקום, תודה על המקבץ, הסקר והניתוח

פרסם תגובה

שדות נדרשים מסומנים *

*

*