על יידוי אבנים בשטחים וצביעות

מתנחלים יידו אבנים, חסמו כבישים, פצעו חמישה פלסטינים, אחד מהם קשה. הם "התעמתו" עם כוחות הבטחון. אף אחד מהם לא נעצר. כנראה שגם לא ירו עליהם ואף אחד מהם לא נפצע.

איפה כל הצבועים שמסבירים לנו תמיד שאבן היא נשק, שהיא יכולה להרוג, לפצוע ובשם זה מצדיקים כל הרג של פלסטינים בהפגנות ובאירועים שבהם יש לעתים יידוי אבנים. נכון, הם צודקים במובן הזה שהאבנים פצעו, ואפילו קשה. אבל כבר מזמן חלק ניכר מיידוי האבנים בשטחים הוא על ידי מתנחלים. ושלהבדיל מהפלסטינים, מיידים את האבנים כלפי אזרחים חסרי ישע.

תארו לעצמכם את התסריט – פלסטינים יידו אבנים ופצעו ישראלים, יהודים, מתנחלים, חיילים. הרי ברור שהיו יורים בהם ורוב הסיכויים שגם הורגים בהם והיינו שומעים שיידוי אבנים זה פשע, זה נשק, זה אלימות מסוכנת.

ברור שהיו עוצרים אותם, ושופטים אותם. אפילו אם אף אחד לא היה נפצע מיידוי האבנים.

אז הנה, עוד אירוע אחד, טראגי עבור מי שנפצע בו ובפרט עבור מי שנפצע קשה.  עוד ארוע אחד שממחיש את השקר והצביעות הגדולים שאנו חיים בהם. כאילו אנו מתגוננים בפני אלימות פלסטינית, בעוד שאלימות ישראלית אכזרית יומיומית מהסוג הזה עוברת לסדר היום. כאילו יידוי אבנים בשטחים זה משהו שהפלסטינים עושים, בעוד שמזמן המתנחלים ניכסו לעצמם את הפרקטיקה הזו, אך יידוי האבנים שלהם לא נחשב בעייה שמצדיקה אלימות צבאית. עוד אירוע אחד שממחיש שהפקרת הציבור הפלסטיני לאלימות האכזרית של המתנחלים עוברת לסדר היום על ידי מדינת ישראל. עוד אירוע שממחיש כפי שכתבתי כאן מספר פעמים שהפקרת החיים של הפלסטינים היא במרכז הכיבוש, לא בשוליו. עוד אירוע שממחיש את הצביעות הגדולה והשקר הגדול שהחברה הישראלית חיה בו. מרצונה החופשי.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  •   ביום יוני 1, 2009 בשעה 10:32 am

    נכון.

    המציאות המזעזעת והעקומה, המוסר הכפול שלנו, הכל מזדחל כל כך לאט ומגיע לנקודה שמה שפעם היה מזעזע אותנו עובר היום כנורמה. כמה מזעזע, ככה עצוב. פחד.

  •   ביום יוני 1, 2009 בשעה 10:44 am

    גם כבודו לא בדיוק מזדעק כשערבים זורקים אבנים על יהודים(דבר שקורה בתדירות גבוהה פי עשר לפחות).

    רוב זריקות האבנים של ערבים על יהודים לא נגמרות בירי או במעצר.

    מול אלו שטוענים שאבן היא נשק(והיא אכן נשק ויש לעצור את אותם מתנחלים שהתפרעו) יש את אלו שטוענים שזריקת אבנים היא דרך ביטוי לגיטימית,
    אז מי שטוען שזאת דרך ביטוי לגיטימית שלא יתבכיין אח"כ כשזורקים עליו אבנים.

  •   ביום יוני 1, 2009 בשעה 1:43 pm

    הם החיילים שלנו, מבצעי המדיניות הישראלית בשטחים הכבושים. מה שלא נוח למדינה לבצע בגלוי, על ידי כוחות הביטחון שלה, מבצעים הם (השתלטות על שטחים ועל בתים, עקירת עצים, שבירת מכוניות, זריקת אבנים וגם ירי).
    אלה שליחינו שלנו, המבצעים את מה שאנו (כקולקטיב) רוצים בו. כבר אין צורך בצביעות, היום רבים בישראל תומכים בגלוי בזורקי האבנים היהודים.

  •   ביום יוני 1, 2009 בשעה 1:55 pm

    אתה הוא הדוקטור למשפטים. אם יש עוולה בחוק אפלייתי מדוע אינך עושה דבר. לשבת במגדל השן האנגלי ולהטיף מוסר מעל בימת רשימות הוא מעשה לא מכובד ולא רציני.

  •   ביום יוני 1, 2009 בשעה 4:58 pm

    אמיר – אל תטיף לי. אני מספיק פעיל בנושאים האלו במספיק ארגונים בהם אני מעורב בשלבים שונים בחיי וגם כיום כמתנדב.

    חוץ מזה שלכתוב ולהתריע זה גם מעשה.

    נועם וחלי אני מסכים.

    יונתן, אני אף פעם לא כתבתי שזריקת אבנים היא לגיטמית. אני מתנגד לאלימות. במקרים רבים עד מאוד מאוד פלסטינים שיידו ערבים נעצרו או נורו. לדעתי לעתים קרובות היתה ענישה מוגזמת ושימוש מוגזם בכח, קרי ירי גם כשלא היתה סכנת חיים. אבל ההאשמות שלך חסרות בסיס.

  •   ביום יוני 1, 2009 בשעה 10:10 pm

    הוא זילות החיים של הפלסטינים.

    הרבה פלסטינים נעצרו ונורו,גם הרבה פלסטינים זרקו אבנים.

  •   ביום יוני 1, 2009 בשעה 11:54 pm

    בהרבה מקרים של ירי אבנים היה שימוש מופרז בכח שגרם להרג. אני לא בעד להרוג מתנחלים שזורקים אבנים, אבל למנוע את זה בדרכים אלימות פחות – כפי שיש לנהוג גם כלפי הפלסטינים (ברור שיש מקרים קיצונים של סיכון חיים בהם אין ברירה אלא לירות, אך על המתנחלים לעולם לא יורים().

    הפקרת החיים של הפלסטינים כבמרכז הכיבוש – נושא שעמדתי עליו בפוסטים רבים כאן בהרבה הקשרים בהם זה מתבטא.

  •   ביום יוני 2, 2009 בשעה 7:13 pm

    אין ספק שתשתית האבחנה בין שני סוגי המיידים היא צביעות ושקר. אין חדש תחת השמש והדבר מצער אותי מאוד. מה שחסר בפוסט הוא, ככל הנראה, עמדתך לגבי הדרך הראויה לתיקון העוול: האם יש לעצור/לשפוט/להכות/לירות לעבר מיידים מקרב אנשי הימין הקיצוני, או שאין לעצור/לשפוט/להכות/לירות לעבר מיידים פלסטינים. התשובה שלי ברורה: יש לעצור תוך שימוש מינימלי בכוח ולהעמיד לדין כל מפר חוק באשר הוא.

  •   ביום יוני 3, 2009 בשעה 6:55 pm

    אכן הפוסט לא עסק בזה. אני נוטה להסכים איתך
    ןבוודאי שלא התכוונתי לעודד שיהרגו במתנחלים שכפי שהורגים בפלסטינים אלא להמחיש כיצד האלימות כנגד הפלסטינים אינה מוצדקת ומפלה מצד אחד, ומצד שני אלימות כנגדם עוברת לסדר היום

    אם כי אני כאמור מסכים בעקרן עם המלצותך, גם אציין שהיו מקרים של ענישה מוגזמת ביותר של פלסטינים שיידו אבנים ולכן העמדה לדין – בכפוף לזה.
    חוץ מזה שבגדול יש קושי בהעמדה לדין של פלסטינים על ידי שלטון בלתי חוקי – כפי שאולי אתה יודע לדעתי שלטון הכיבוש הישראלי בשטחים אינו חוקי, ולכן הבעייה צריכה להפתר ברמה עמוקה יותר.

  •   ביום יוני 5, 2009 בשעה 3:21 pm

    למי הפוסט מיועד בדיוק?

    הרי אלה שקוראים את הבלוג יודעים שאינך דוגל ביחס שווה כלפי אלימות של מתנחלים (או חיילים) מחד ואלימות של פלסטינים מאידך, משום שהכיבוש הוא שלטון פושע שמשול ל"דיקטטורה צבאית" ועצם נוכחות ישראלים בשטחים היא סוג של מעשה אלימות/הסגת גבול שאולי מצדיק הגנה עצמית של הפלסטינים וכו', ותקן אותי אם פירשתי את דבריך לא במדויק.

    כמו שקולגה הוציא ממך בחצי-פה, אתה חושב שיש לעצור את המתנחלים המיידים אבל אין לעצור את הפלסטינים המיידים (ושוב תקן אותי אם לא הבנתי אותך נכון). אז למי בדיוק אתה בא בטענות על צביעות?

    כמובן שאתה לא צבוע, יש לך מערכת סדורה של נימוקים להצדקת האפליה בין יהודים וערבים. באותה המידה בוודאי שיש כאלה שחושבים ההפך ממך ויש להם מערכת סדורה של נימוקים להצדקת אפליית היהודים לטובה דווקא.

    אבל מכיוון שהעמדה שלך בנושא היא עמדה מאוד רדיקלית של מיעוט מאוד קטן, אז יותר קל במקום להגן על עמדתך לתקוף עמדות של אחרים, או יותר נכון, לתקוף אד-הומינם את המחזיקים בהן.

    יכולתי להגיד לך שהגבת מהבטן על האירוע שנחשפת אליו, ושהיית צריך להמתין מעט ולנסות לעבור מהמקרה הפרטי לעקרונות כלליים ולכתוב פוסט מסודר. אבל אני לא חושב כך, לדעתי דווקא פוסט מהבטן הוא פוסט אותנטי והוא משקף בצורה נאמנה וכנה את כותבו. כלומר, זה מה שאתה באמת מרגיש וזה מה שעומד ביסוד האידאולוגיה והכתבים היותר סדורים שלך. אז אני בעד המשך פוסטים כאלה.

  •   ביום יוני 8, 2009 בשעה 4:26 pm

    הפוסט מיועד לכל מי שמעוניין לקרוא אותו כולל כנראה אתה. השאלה של מקרה נקודתי של יידוי אבנים מחייבת תגובה בכל מקרה ,אך התגובה הרחבה יותר צריכה סיום המשטר הלא חוקי.
    האשמותיך בהתקפות אד הומינם חסרות בסיס. מעבר לכך דברי מדברים בעד עצמם ולא מינית אותך לפרשנ שלי.

  •   ביום יוני 8, 2009 בשעה 4:35 pm

    "איפה כל הצבועים שמסבירים לנו תמיד שאבן היא נשק.."

    זה לא אד-הומינם?

  •   ביום יוני 8, 2009 בשעה 6:24 pm

    לא. גם אין שם שם ספציפי וגם זה לגוף העמדה הצבועה ולא לגוף האדם.

טרקבאקים

  • מאת » ענתות כמשל המשתה – אייל גרוס ביום אוקטובר 2, 2011 בשעה 9:16 pm

    […] על התיאורים האלו כל מה שיש להוסיף הוא הדבר הבא: האירוע  בענתות הוא שוב דוגמא לתופעה שכבר נדונה כאן בעבר מספר פעמים (גם בפוסט הזה): […]

פרסם תגובה

שדות נדרשים מסומנים *

*

*