האמנם עוד יבואו ימים

את הביצוע הזה של "יש אי שם", שיר שניר כץ אהב, הקליטו לזכרו נדב כהן (שירה) ואלון כהן (נגינה).

במלאות שלושים להרצחם של ניר כץ וליז טרבושי,  ואחרי שכתבתי כבר מלים רבות על הרצח ועל מה שהיה אחריו (ראו הרשימות להחריב דלת של כל ארון, סיבה לאופטימיות, פולמוס האאוטינג וההומופוביה הליברלית, קרוע לב אך נושם) אני בחרתי להקדיש כאן לזכרם את "את תלכי בשדה" של לאה גולדברג וחיים ברקני, בשתי גרסאות שונות של אותה חווה אלברשטיין.

 

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  •   ביום אוגוסט 31, 2009 בשעה 2:19 pm

    נדב כהן מכוכב נולד?

  •   ביום אוגוסט 31, 2009 בשעה 2:20 pm

    לפי הקול נשמע לי בהחלט שכן.

  •   ביום אוגוסט 31, 2009 בשעה 3:54 pm

    וכמה נחמה יש בו, בעיקר בביצוע המאוחר. השירה כל כך פשוטה, חסרת פאתוס ומלאת כוונה.

    קטונתי מלהצטרף להקדשה לזיכרם ובכל זאת הרגשתי שותפה לרגע.

  •   ביום אוגוסט 31, 2009 בשעה 4:34 pm

    תודה, ותודה על שאתה ממשיך לכתוב על זה.

  •   ביום אוגוסט 31, 2009 בשעה 6:00 pm

    בחודש האחרון, על אף שאיני משתייך זה מכבר לעולם הדתי-אורתודוכסי (אשתי וילדיי כן), נסיתי לפנות לכמה רבנים אורתודוכסים ממיודעיי על מנת שיעבירו שיעורים בגנוּת האלימוּת ובפרט בגנוּת הפעלת אלימוּת ופשעי שנאה כנגד הקהלה ההומו-לסבית.לתדהמתי הרבה, קבלתי תגובות כגון כך שהנמוקים ההלכתיים שאני מעלה נכונים ונכוחים, אך השמעת גינוי חריף תתפרש בציבור הרחב, ובמיוחד בתקשורת, כנטילת אחריוּת לאירוע (!!!) ועוד שהציבור הדתי אינו בשל לשמוע מסרים כאלה, טענה מדהימה למדיי. לאחד מבני השיח שלי אמרתי בתגובה: אל תאמר אחר כך ידי לא שפכה את הדם הזה (המשטרה כבר עצרה כאמור, כך דווח, חייל בנח"ל החרדי באשמת איומים מפורשים ברצח).והנה כי כן מתברר כי בסוגיות של פיקוח נפש– יש נפש ויש נפש

    כל ההתנהלות הזו עוררה בי צער וזעם כאחד

    הלוואי, שלא נדע עוד, מעשי עיוועים כאלה
    ושא/נשים יוכלו לבחור את דרכם בחיים ובאהבה בחופשיות ובשקוּל דעת עצמי ועצמאי

  •   ביום אוגוסט 31, 2009 בשעה 6:42 pm

    שיר מדהים ואהוב עליי מאוד.
    המילים, הלחן, הביצוע של חוה אלברשטיין. תמיד גורם לי לצמרמורת.

    וגם:
    אי שם עמוק בתוך תוכנו
    טמונים קולות וזכרונות
    מראות רבים שכבר שכחנו
    ספרי פלאים ומנגינות.
    כל זכרונות ימים ימימה
    החלומות הראשונים
    וכל מילה של אבא אמא
    שנאמרה לפני שנים.
    אי שם עמוק בתוך תוכנו
    טמונים קולות וזכרונות
    מראות רבים שכבר שכחנו
    ספרי פלאים ומנגינות
    עולם מופלא של ילדותנו
    רדום בפנים בצל צלילים
    איתנו הוא עד יום מותנו
    חבוי בתוך תילי מילים.
    במילותיו של אהוד מנור ז"ל.
    והדמעות מבצבצות מהר מאוד.

  •   ביום אוגוסט 31, 2009 בשעה 8:57 pm

    .

  •   ביום ספטמבר 1, 2009 בשעה 12:39 pm

    תודה לכולכם
    שועי – עצוב.
    רוני – כן, חשוב להמשיך לכתוב על זה.

  •   ביום ספטמבר 1, 2009 בשעה 3:39 pm

    שאלה קטנה עליה לא מצאתי תשובה בחיפושי ברשת: האם מי שרצח את ניר וליז ז"ל נתפס? ואם לא – האם מישהו ראה אותו ונתן תיאור מהימן שלו?

  •   ביום ספטמבר 1, 2009 בשעה 4:51 pm

    הרוצח לא נתפס ולמיטב ידיעתי גם אין תאור מהימן שלו בהתחשב בעובדה שלבש מסכה. עם זאת יש צו איסור פרסום על חקירת המשטרה כך שאולי יש דברים שאיננו יודעים.

  •   ביום ספטמבר 1, 2009 בשעה 8:26 pm

    יש צו איסור פרסום? האם פרסום הפרטים הידועים במקרה מעין זה לא יוביל לחשיפת פרטים נוספים?

    בלי קשר לכך – אם אין כל תיאור של הרוצח, ובוודאי שלא ברורים מניעיו, יש דרישה (כמו זו שמופיעה אצל שועי) להתנצלות מצד ראשי הציבור הדתי והחרדי?

  •   ביום ספטמבר 1, 2009 בשעה 11:30 pm

    אתה מסרס את דבריי ומעוות אותם לחלוטין.

    אני מזמין את הקוראים פה לבחון את תגובתי לעיל בשבע עיניים
    אין בשום מלה מתגובתי בקשה להתנצלות
    מצד הציבור האורתודוכסי ציוני-דתי וחרדי
    משום שזהות הרוצח מעולם לא הובררה

    מה שנמצא בדבריי היתה בקשה מאת מיודעים רבנים-אורתודוכסים לקרוא לציבור בפניו הם עומדים ואותו הם מלמדים תורה להימנע
    מאלימוּת כלפי הקהילה ההומו-לסבית בעתיד, משום שאיומים כבר הושמעו ואף נדקר כבר בעבר צועד במצעד הגאווה בירושלים, כזכור היטב, וגם נעצר כבר לפני שלשה שבועות חייל מן הנח"ל החרדי לאחר שאיים באלימות כנגד הומוסקסואלים ולסביות
    כפי שפורסם בכלי התקשורת

    בהתנהלותך החוזרת ונשנית (פעם שניה היום באתרים שונים) הבוחרת לסרס את דבריי ולהסב אותם למקום אחר, אני מוצא משום דפוס חוזר, ועל כן משום שאיני רואה בכך עוד שיבוש שנעשה בשוגג ובתום לב, המוטיבציה שלי לקיים עימך שיחת תגובות כתובה הולכת ומתמעטת

  •   ביום ספטמבר 2, 2009 בשעה 11:33 am

    אכן אין בקשה להתנצלות. זו שגיאה שלי. יש תלונה על כך שלא מגנים. ועדיין רוח הדברים בתוקף: אתה הרי לא דורש מראשיה של אף קבוצה אחרת לגנות מעשי אלימות כלשהם. אז מדוע אתה דורש מרבנים לגנות את העניין הזה?

  •   ביום ספטמבר 2, 2009 בשעה 2:54 pm

    בשל מקומי בחיים, אני קרוב יותר אצל אנשי חינוך/הנהגה רוחנית מן המגזר הדתי מאשר לאנשי חינוך/הנהגה רוחנית מן הציבור והחילוני
    רוב אנשי החינוך החילוניים שאני מכיר פועלים במרץ כנגד תפישות הומופוביות בקהליהם. דומני כי בציבור הדתי שוררת עמימוּת מכוונת סביב הדרך שבה יש לנהוג כלפי הקהילה ההומולסבית. לדידי, חובתה של ההנהגה הרוחנית של קהלים רחבים לצאת מן העמימוּת ולהנחות את הקהל. עמדת ההלכה ברורה מאוד כלפי הדיון בדיני נפשות. בימינו אין סנהדרין, ודומני כי בכדי להרשיע אדם בדין הכתוב בתורה, יצטרכו לא רק סנהדרין הדן בדיני נפשות אלא גם עדי ראייה שיחזו באקט המיני לכל ארכו (ויידעו להעיד שכך ראו, לא מפי הסברה ולא בערך ולשיעורין אלא בראיית עיין ברורה). מאחר שזה בלתי אפשרי, וממילא אין סנהדרין בימינו- חייבים הרבנים בני הדור להשמיע קול קורא לקהליהם למען יהיה ברור כי עמדת ההלכה אוסרת מעשי אלימות כלפי הקהלה ההומו-לסבית (גם הכאת אדם אסורה להלכה אלא אם כן היא נפסקת על ידי בית דין). העובדה לפיה, לא הושמעו קולות רבניים ברורים בנדון לאורך החודש שחלף מאז הרצח היא מבישה ומבזה את עולם הרוח היהודי כפי שלמדתיו והבנתיו.

    אם אינם מצדיקים את הרצח– שיגנוהו בקול רם וברור, ואולי גם יזכו להרבות שלום בעולם ואולי אף להציל כמה נפשות ממעשי אלימות נוספים.

  •   ביום ספטמבר 3, 2009 בשעה 10:13 am

    אני מקווה שאיני מעוות את דבריך, אך מהדברים:
    "חייבים הרבנים בני הדור להשמיע קול קורא לקהליהם למען יהיה ברור כי עמדת ההלכה אוסרת מעשי אלימות כלפי הקהלה ההומו-לסבית"

    ו"ואולי גם יזכו להרבות שלום בעולם ואולי אף להציל כמה נפשות ממעשי אלימות נוספים. "

    נדמה כאילו אתה חושב שהרצח אירע כתוצאה ישירה מדרך ההתייחסות להומסקסואליות בחברה הדתית. האם יש אמת בכך? אם כן – איה ההוכחה לכך שזה אכן המקרה?
    אם לא – אני מבין שחשוב שרבנים ואנשי ציבור בכלל יגנו כל רצח. אך מדוע אינך דורש גינוי במקרי רצח אחרים מזעזעים לא פחות? האם זה משום אתה חושב שהרצח אירע כתוצאה ישירה מדרך ההתייחסות להומסקסואליות בחברה הדתית? ואם לא – מה הסיבה לכך שבמקרה אחד נדרש גינוי אבל לא נדרש בכל היתר?

  •   ביום ספטמבר 7, 2009 בשעה 9:49 am

    אתה ממשיך לא להבין או להיתמם. איני יודע בשל מה אירע הרצח הנורא. אני כן יודע, כי מורי ההלכה של הדור מתחמקים מחובתם להבהיר באופן חד משמעי לקהליהם כי אין לרדוף בזמן הזה לא מילולית, וודאי לא פיסית, את הקהילה ההומו-לסבית.
    תורה למדתנו 'לא תעמוד על דם רעך' ועוד הזהירה תורה בכבוד האדם, ובאיסור רצח
    כל שכן, לאחר שכבר הוכח, כי פשעי שנאה מתרחשים בתוכינו כיצד הרבנים מעיזים להפנות את גבם ולגלגל עיניהם לשמים. כי גם אם ידם לא שפכה את הדם הזה, אפשר שבשתיקתם הכשירו/יכשירו כבר את הפשעים הבאים.
    צריך אתה ללמד את עצמך כי אין כל הבדל בין פשע שנאה כנגד חבר בקהילה ההומו-לסבית על ידי רוצח אנונימי, ביו פשע שנאה המתבצע כנגד אפרו-אמריקאי על ידי הקו-קלוס-קלאן, ובין פשע שנאה כנגד יהודי המתבצע על ידי ניאו-נאצים היכן שהוא בעולם. אין אני טוען כי יהודי-דתי ביצע את הרצח, חלילה, אבל אני שב וטוען כי על הרבנים להביע עמדה ברורה ובקול רם- בכדי להנחות את קהליהם כך שיובן לעתיד כי בקהלים היהודיים הדתיים אין מקום להפעלת אלימות שרירותית בשם התורה לכאורה, ואם היית עוקב אחר תגובות שהתנהלו כאן באתרים בעקבות הרצח, יכול היית לחזות בכל מיני תמהונים שהצדיקו את הרצח באמצעות הפסוק מספר ויקרא, ובכך הוכיחו בעיקר כי הבערוּת ההלכתית שרירה וקיימת אצל ציבורים נרחבים, גם בקרב הדתיים, ואילו שתיקת הרבנים מלמדת על כך שהם אינם רוצים משום מה ללמד את קהל הבערים תורה.

  •   ביום ספטמבר 7, 2009 בשעה 10:51 am

    לצערי אתה ממשיך לא להבין או להיתמם. אני שואל אותך בדיוק על עניין ההבדלים כאן; ברור לחלוטין שזו חובתם של "גדולי הדור" להבהיר לאנשים שאין לרצוח או לרדוף או לעשות כל דבר אחר ממין זה. אלא שאתה לא דורש זאת מהם בפומבי במקרים אחרים אלא רק במקרה הזה, והם גם לא עושים זאת במקרים אחרים שלא מעורבים בהם חרדים (למשל – כאשר אדם נרצח בחוף תל ברוך על ידי לא חרדים). אם אתה דורש מהם זאת במקרה זה ולא במקרים אחרים בידיעה שכל עוד לא מעורבים חרדים הם לא מגנים הרי שנראה על פניו שיש כאן הנחה סמויה שכן מעורבים חרדים או שההסתה כלפי הומוסקסואלים הובילה לרצח הזה. אם זה אכן המצב – איה הראיות? אם זה לא המצב אשמח אם תסביר סוף-סוף למה במקרה הזה כן ובמקרים אחרים לא!

  •   ביום ספטמבר 7, 2009 בשעה 10:54 am

    האם מדבריך האחרונים יוצא שאילו לא היו מצטטים כמה אנשים (שלא ברור את מי הם מייצגים ועד כמה נפוצה התופעה…) את הפסוק ההוא בויקרא לא היית קורא לרבנים לגנות?

טרקבאקים

פרסם תגובה

שדות נדרשים מסומנים *

*

*